lördag 19 september 2009

Katastrof!

J1 berättade att farmor och farfar bor i Katastrof. Inte helt rätt, men nästan! Jag försökte förklara vad en katastrof var, "när det händer någonting hemskt" (kanske inte helt rätt men nästan?), och då tyckte J1 att hon ju hade en katastrof i sin godispåse. För hon hade hemska fiskar där i (vi har just läst om när Pettson och Findus ska tälta och då fångar de en stor, hemsk gädda när de är ute och fiskar). Det är himla intressant att följa med i tankarna hos en nästan fyraåring!

Igår hade jag fd kollega H här på besök. Vi catchade up lite och tittade på Dirty Dancing. H's önskemål angående kvällen var "bara onyttigheter", men jag vet inte om jag levde upp till det eftersom jag bjöd på gurk- och morotsstavar med dipp och naturgodis (som ju visserligen är rätt onyttigt).... Jag hoppas det var onyttigt nog, det var i alla fall det jag var sugen på när jag skickade P till affären. Och filmen då? Tja, vi konstaterade ett par gånger att den VAR bättre förr. Den var bättre när jag var fjorton, den var bättre när jag var 20 och den var bättre när jag var 26. Jag börjar bli gammal. Men. Slutscenen går inte av för hackor, oavsett hur gammal man är!

Nu är det kaffetajm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar