tisdag 8 september 2009

Planeringstid

Hej Dagboken!
Idag har jag haft en hel del att göra, precis som det brukar vara under förmiddagarna. När det är dags för lunch sitter man och är helt slut i hjärnan. Det känns konstigt, för trots att man inte har mer än 10 elever så är de enormt krävande både när det gäller kunskap(sbrist) och socialt. Som tur är har jag planeringstid på tisdagseftermiddarna. Det betyder att jag hinner tänka lite på vad vi egentligen behöver göra för att det ska bli bra. Fast idag har jag inte haft tid med det för det mest akuta just nu är att hitta material som passar alla på just den nivå de befinner sig. Och det, Dagboken, är inte det lättaste när det är köpstopp och man inte får inhandla de böcker som behövs. Istället får man göra tidskrävande nödlösningar och hoppas att det håller en bit på vägen åtminstone.
Nehepp, Dagboken, jag har lite att fundera över och om en halvtimme har vi möte med föräldrar, så det är dags att sätta fart. Jag slutar egentligen om en halvtimme i och för sig, men kanske kan jag kompensera med att gå lite tidigare en annan dag (dock inte i morgon för då är det också möte ungefär när jag slutar).
Ahja.
Tack och hej, leverpastej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar