onsdag 16 september 2009

Fotointresserad?

Jag gillar ju att fotografera, som man ibland kan få smakprov här på bloggen (de bilder som är signerade "tr3z" är mina egna). Oftast kommer jag inte längre än till att ladda upp mina bilder på flickr, ibland lägger jag upp dem här, men ännu oftare kommer jag inte längre än till att låta bilderna ligga kvar i datorn. Jag har framkallat bilder men orkar sen inte direkt sätta in dem i album...

Nu finns det ju smartare grejer för alla digitalfotograferande personer, och Fuji har ett generöst erbjudande som det bara är att haka på, nämligen en gratis fotobok om man skriver om det på sin blogg! Klicka här: http://www.fujidirekt.se/fotobok och fixa en egen! Jag har kollat på Fuji och det är ett riktigt användarvänligt program, man behöver egentligen inte göra så mycket mer än att ladda upp sina bilder. (Man laddar hem programmet och lägger in de bilder man vill ha. Sen kan man ändra bilderna genom att beskära eller lägga på effekter, eller också låter man dem bara vara. Layoutmässigt finns det ganska mycket att välja på, där är det lätt att bara pröva sig fram, eller också klickar man i en ruta och så fixar programmet det automatiskt. Smidigt. När man är klar så klickar man bara på beställa-knappen, and that’s it.)

Och handen på hjärtat så är det ju faktiskt ganska trevligt att se sina bilder i tryck. (J1 älskar att kolla på sig själv, som de flesta ungar gör)

F.ö. så gillar jag mitt jobb. Har jag sagt det förr? Det får man göra.

1 kommentar:

  1. Jaha det var detta inlägget....Förlåt jag hade helt missat det :) kram sandra

    SvaraRadera