torsdag 17 september 2009

Hur man slipper jobba på helgen

Är det inte konstigt ändå. Nu är klockan över fem (igen) och jag är inte hemma. Faktum är att jag just stängt ner tio dokument innehållande planeringar för eleverna. Pust! Mina tio förtroendetimmar går snabbt åt, kan jag meddela. Särskilt som jag slutar 14.10 på torsdagar...... Om jag var trött i morse är det inget mot nu och hujeda mig för morgondagen!

Det får bli tidigt i säng idag så att jag har energi till morgondagens kvällaktiviteter. P ska jobba på lördag och åker ner till mamma och pappa fredagkväll (då får han också med sig X antal flyttkartonger som gör sig bättre i källaren hos mina päron än hos oss), och istället kommer fd kollega H och förgyller min kväll! Vi ska hedra Patrick Swayze genom att äntligen ses och titta på Dirty Dancing! Det var ändå över 1,5 år sedan vi förde det på tal för första gången och NU äntligen blir det av. jag kan knappt minnas när jag hade en tjejkväll på det sättet.... Supernajs!

Nu ska jag pinka och springa till tåget, så att jag slipper stanna en timme till.

1 kommentar: