lördag 5 september 2009

Lördagsgodisdags!

Jag har ingen som helst lust att behöva gå till affären och köpa lördagsgodis idag. Jag har världens mensvärk och har just varit iväg med J1 på gympa och eftersom P inte är hemma så fick J2 följa med. Det var betydligt behändigare att ha med honom när han var mindre, då var det bara att sätta honom i sjalen/selen och så fick han en timmes sömn. Nu vill han bara springa hela tiden, vilket är jobbigt eftersom han ju inte kan gå. Det visade sig inte vara helt lätt att hjälpa J1 upp på bommar och gå balansgång samtidigt som man har en nästan ettåring som vill hålla i händerna... Som tur var är han inte kinkig så länge han får promenera, och utan att jag hade någon större koll så var det lite olika mammor som sprang runt med honom när J1 var på bommen. Han var lycklig för att han fick gå och de var lyckliga som fick gå med en liten parvel igen. Win-win ;-)

Det ska bli så skönt att flytta. Jag är så trött på same same hela tiden. Samma prat om samma saker. Samma människor. Samma samma samma. Blä.

2 kommentarer:

  1. Vad får dig att tro att lundensare inte pratar om samma saker? Möjligtvis finns det ett lite större utbud av folk att umgås med:)

    SvaraRadera
  2. Tja, bara det där utbudet av fler människor känns lockande.... Fast i ärlighetens namn kan det lika gärna vara noll människor där, bara jag slipper tugga samma tugg för nu pallar jag inte mer.... :-)

    SvaraRadera