lördag 26 september 2009

phew.

Jag har just tagit vår största resväska och fyllt den med allting som låg på J1s golv. Ja, jag vet att vi ska ha barnkalas för J2 i morgon och att de flesta som kommer är J1s kompisar, men det är inte precis blåst i rummet, om än lite mer lättöverskådligt än annars. Faktum är att jag har lite ångest över morgondagen. Vill det sig illa (eller väl, egentligen) kommer det vara 8 vuxna och 8 barn. Jag förstår inte hur vi ska få plats. Finns det hjärterum, blablabla. Men finns det hjärterum eller kommer det kännas oerhört trångt just på brist av hjärta i det hela? Så otroligt sorgligt att J2s första barnkalas ska vara med J1s vänner, och med människor som jag inte känner kommer finnas i våra liv om ens två år.... Vi ska flytta in köksbordet i vardagsrummet, vi har ju inget vardagsrumsbord att trängas kring heller så var folk annars ska ställa koppar och fat vete17... Om man inte dukar på golvet istället..
Vi skulle haft sittpuffar. Det hade varit coolt.

1 kommentar:

  1. Det bästa mitt i det sorgliga är att det bara kan bli bättre och han säkert kommer att ha kul :) Nästa år kan ni bjuda hans egna vänner från det nya dagiset. Stackars Gurra har inte ens fått ha 3-årskalas ännu. Snacka om sorgligt!

    SvaraRadera