fredag 3 februari 2012

Ohhh! Kallt!

Det gör inte så mycket att temperaturen ligger på -10 grader på dagtid (förutom att jag oroar mig för att rören i stugan ska frysa och gå sönder), för det kommer kännas så mycket lyxigare när vi åker härifrån! Jack är visserligen ute hela dagarna på dagis, men det verkar vara okej med dem också, de är ute och leker och rör på sig på ett helt annat sätt än vi vuxna gör. Att däremot ta med sig en grupp tonåringar ut för att fotografera i 80 minuter visade sig bli liiiite mer problematiskt. Tjejerna som går runt med tights utan varken kjol eller byxor till, de klarade en halvtimme innan de började klaga. Men jag tror att de ändå hade kul, och det är ju faktiskt huvudsaken, kan jag tycka. När det blir varamre tar vi oss lite längre och kan stanna kvar en stund utöver lektionstid. Kruxet med ungdomar är dock att de glömmer sina kameror hemma. Alltså fick några låna min, och därför kunde inte jag fotografera. Men det gör å andra sidan inget - det var ju skitkallt ;-)

Nu ska jag försöka tina!

1 kommentar:

  1. heh heh...du vet kanske vad jag tänker..? ;)

    Här e dagisbarnen ute vid -15C och varmare...o de e ju oftast inpackade som små korvar och så rörliga att de skulle säkert klara sig hur bra som helst även när det e kallare. Vuxna brukar inte ha lika bra kläder, jag vet! När jag fotar i vintertid (som du märkt händer nu som då ;D) håller jag jackan lite öppen, så jag kan hålla kameran och höger hand varma under vänster armhåla mellan bilder. Jag använder oftast auto-fokus, så vänster hand får ha vante på sig. Fattar att tonåringarna hade svårt i det kalla!! 80 minuter är länge att vara ute när det e så kallt...

    Idag hade vi -29C när vi vaknade, vilket 'värmde upp' till 'underbara' -27 under dagen ;) Lyckligtvis startade bilen idag <3 så jag kunde hämta barnen från skolan...annars höll vi oss bara här inne med härlig eld brinnande i spisen!

    Hoppas nästa vecka går bättre för er...och att DU får fota lite åxå. Skulle INTE låna ut min kamera. Du e allt för snäll! De skulle få skylla sig själva eller låna från en kompis...but that's just me ;D

    Ha det bra!!

    SvaraRadera