torsdag 9 februari 2012

Återstår bara att...

...rätta.

Idag var det nationellt prov i svenska, uppsatsskrivning. I tisdags var det läsförståelse. Så för mig återstår "bara" att rätta och att skriva omdömen på niorna i svenska. Och att knåpa ihop information till vikarien som ska täcka mig i sex dagar. Det sista är faktiskt det svåraste, för jag vill inte att det ska bli lekstuga bara för att ja ginte är där, samtidigt vill ajg gärna ha full koll på vad eleverna jobbar med. Min egen undervisning är ganska klar i huvudet på mig, men jag erkänner att jag improviserar friskt eftersom jag ju faktiskt har en del vana, känner eleverna och ändå har en tanke om vart vi är på väg. Svårt att få någon annan att ta över fullt ut då. Men jag gör mitt bästa för att fixa så att det är tydligt för vikarien...

Jag är så trött idag, bara. Kanske blir det att jag sitter några timmar innan jobbet i morgon. Med uppsatserna, alltså. Äh.

Gokväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar