måndag 20 februari 2012

Kanarieö.

Nu har vi varit här ett par dagar. Vädret är (som väntat, som vanligt) perfekt. När solen gassar steker det gött, vilket mitt röd-vita yttre skvallrar om. När solen går i moln är det svalt, men vi pratar åtminstone inte grader runt noll-strecket, så jag är nöjd.

Det är ändå, och Jag säger det för tredje gången av de tre gånger jag varit här, sista gången vi åker hit nu. Denna gången menar jag det, vi har inte rört oss utanför närområdet på fyra dagar, och Jag känner inget behov av att göra det heller. Inte ens las palmas lockar särskilt mycket, och då är jag ändå rätt kär i den stan. Jag pallar knappt ta fram kameran heller, allt finns ju redan på bild hemma. Snacka om att vara blasè!

Just nu är jag dock på väg till Lanzarote för att hälsa på Sarah som jag gick i grundskolan tillsammans med, och det ska bli kul, en ny ö, nya intryck och någon att prata lite nya saker med!

1 kommentar:

  1. Pratade vi nya saker? Nja... Therése, så kul att se dig och visa vårt paradis! Snälla boka en resa hit nästa gång ni tänker att ni vill ha sol och utland. Och du, jag ångrar så att vi inte fick kamelerna på bild!!! Argh!!!! Next time. Tills dess hasta la vista baby.

    SvaraRadera