lördag 11 februari 2012

Lång 2do-lista

Vi började morgonen med att skriva en lång lista på saker att göra. Om en timme kommer Patrik hem och ser väl inte att vi ens lyckats pricka av några punkter, för det är stökigt till tusen hemma (utom i barnens rum som vi lyckats städa så pass att vi till och med kunnat dammsuga) och inget har vi hunnit packa än. Eller, hinner hinner vi ju, men jag vet inte vart jag ska börja för barnen kommer slänga ner allt möjligt och sen har jag ingen översikt och då blir jag knasig! Planen, den lite vaga, är att ta med en hel del kläder som är på gränsen att bli för små för ungarna och helt enkelt dumpa dem innan vi åker hem. Det känns som en bra plan, för då får vi också lite översikt om vad som finns kvar här hemma. En annan lite lös plan är att jag ska ta mig till C&A i Las Palmas och köpa en del nya kläder till mig själv. Bästa butiken, tycker jag, synd att det inte finns en i Sverige. Eller bra kanske, så får jag handla lite kläder som inte alla andra har, även om det är vardagliga kläder.

Nu har jag lovat ungarna att vi ska packa, så det är väl dags att lämna datorn och sätta fart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar