söndag 2 maj 2010

Slut som artist

Inte för att jag någonsin utgett mig för att vara artist, men jag är slut i alla fall.

Vi kom iväg klockan nio i morse och kom hem lite efter tolv igen. På den tiden hann vi leka en massa på lekplatsen i parken, mata ankor, J2 lyckades trilla ner i en bäck just när jag plockade upp kameran från fotoväskan... Det låter värre än det var, han landade på en sandremsa nere i bäcken så han blev bara lite blöt... Å sen hem igen med bussen. Lunch. J2 sova. En stunds vila för J1, tid för en kopp kaffe, på med balettkläderna och iväg igen. Idag var det bara två barn på baletten, dansfröken sa att eftersom det var så fint väder var det många som ringt och sagt att de inte skulle komma. Det gjorde inte henne något, och det gjorde inte oss något heller eftersom vi bara kunde stanna en halvtimme idag. Det blev privatlektion med lite nya dance moves, hörde jag (jag är ju inte välkommen i salen). Hem igen, P som var hemma ett par timmar åkte till jobbet och jag gick ut med barnen. Gräva, gräva, plocka lite blommor, in igen, äta och lite Tweenies, lite bus, borsta gaddarna, läsa saga för J1 medan J2 åt välling brevid, och nu, PUST, sängen.

Nu tänker jag lägga mig och läsa min bok. Det var länge sedan jag hade svårt att lägga ifrån mig en bok under helgen. I vanliga fall läser jag på tåget och hinner jag inte klart under veckan så får boken ligga till måndagmorgon. Men inte nu, som sagt.

Vad jag läser? Bättre sent än aldrig, sägs det; John Ajvide Lindqvist - Låt den rätte komma in.

3 kommentarer:

  1. Det verkar ha varit full rulle hela dagen för dig! Då är det ju extra skönt att lägga sig ner och slappna av med en bok!
    Är det dansösen eller läraren som "bannlyst" dig från övningslokalen?

    SvaraRadera
  2. Jag föstår att du har svårt att lägga den ifrån dig!

    SvaraRadera
  3. Vilken dag! Fattar du e trött :D Enjoy the read...

    SvaraRadera