torsdag 13 maj 2010

Kladderöv!

Här kommer ett sedan länge planerat inlägg. I varje fall har jag skrivit det i huvudet femhundra gånger de senaste dagarna. Bered er på gnäll.

Jag förstår inte mig på mammor (för det är aldrig pappor) som statusuppdaterar på Facebook om hur" barnet/n just hällt ut fem liter mjölk på golvet och allt man kan göra är att skratta". Eh, nej? Jag måste vara världens sämsta mamma med extremt dålig humor, för att torka mjölk, eller vatten, eller makaroner, eller havre fras (som dessutom barnet i fråga hann ner från stolen för att gå runt på också), eller vad som helt, det är inte kul!! Jag blir arg, men framför allt blir jag oerhört trött! Det är inte heller som att barnet i fråga är klumpig och inte kan hjälpa att han (för ja, det är ju J2 så klart) häller ut saker - han gör det på ren djävulskap. Om det bara vore en sak då och då vore det en annan femma, då hade jag kanske bara varit trött (för jag hade fortfarande inte skrattat - jag har ingen humor, remember), men när det händer tre eller fyra gånger om dagen, ja, i stort sett så fort det ställs mat framför honom........ Jag blir så trött


Idag unnade jag mig att sova middag med J2 mitt på dagen, och det var sååå skönt! Jag tycker att man borde införa siesta och lagstadga att alla måste sova en stund på dagen... Fast då hade jag varit tvungen att bryta mot lagen i morgon för då måste jag vara vaken och svabba alla golv... Skitkul, hurtiga mammor på FB, verkligen skitkul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar