onsdag 12 maj 2010

PIM PIM!

Jag vet inte riktigt vad PIM står för, men det är det jag håller på med just nu.
Vi är alla tvugna att gå en utbildning i PIM (http://pim.skolverket.se/) och eftersom vår rektor ändå är en av de vettigare, har vi fått en halvdag att pyssla med detta. Mina kollegor är på steg ett, att göra ett informationsblad, själv har jag kommit till sista steget, nämligen att göra en film. Detta kan man då inte göra på de tunna klienterna (datorerna alltså) som vi har på jobbet, och därför har jag åkt hem. Då jag dessutom tycker att jag jobbar bäst när jag har press på mig, har jag bestämt att bli hyfsat klar idag medan barnen fortfarande är på dagis. Jag har inte hunnit jättelångt eftersom det tog tid att, tja åka hem och äta lunch, men nu har jag åtminstone fotograferat de bilder jag ska ha till filmen, och ska sätta fart med att sätta ihop dem. Egentligen tycker jag att detta är jättekul, och jag skulle kunnat ha varit klar redan i januari, men just på den här sista uppgiften körde jag fast rätt ordentligt. Jag ska göra en film om ett "pedagogiskt minne". Jo, tjena! Men så igår kom jag på nåt, så nu är det bäst jag fortsätter medan jag kommer ihåg vad det är jag har tänkt mig. Kanske jag lägger upp det färdiga resultatet här sen... Haha! Eller förmodligen inte eftersom det är ett hastverk av stora mått.

1 kommentar:

  1. Det blir säkert en jättebra film! Och varför göra färdigt saker i god tid när man kan spara det för att göra sen? Tidspress är bästa sättet att få något färdigt på, i alla fall för mig. Har jag för mycket tid får jag ingenting gjort.

    SvaraRadera