måndag 24 maj 2010

Goodbye Weekend, Howdy Monday!

Montag morgen heute igen. Jetzt återstår bara vier wochen nach freiheit!

Okej, jag ska sluta försöka skriva på tyska för inte nog med att det går för långsamt, jag kan ju dessutom inte.

Måndag idag igen då. Inge vidare bra uppdaterat de senaste dagarna, och för en gångs skull beror det inte på att det inte har hänt något utan på att det har hänt något. Följande har hänt:

I fredags fick jag mina naglar målade på lektionstid. Kollega D körde mattekluringar och eleverna hade skönhetssalong under tiden. Vi var något decimerade och alla var för en gångs skull slut efter idrotten. Vi lärare satt bara och hoppades på att ingen högt uppsatt chef (som råkar ha arbetsrum i samma korridor som vi - huga!) skulle råka komma på besök.
När jag kom hem åkte vi iväg och träffade mamma och pappa på stan och gick på Lundakarnevalen. Det känns som att om man inte är student eller väldigt studentikos eller aspackad i största allmänhet, så är karnevalen bara en stor folksamling och ett stort hål att stoppa pengar i.... Men det var fint väder, vi var på Barnevalen och tja, nu har vi bidragit med lite pengar och kan lugnt luta oss tillbaka i fyra år innan nästa karneval kommer till stan. Det var faktiskt najs.

I lördags städade vi och fejade som tokar hela förmiddan, sen fick vi besök lagom till lunch och hade det mega-ur-trevligt med småprat, utefika och .. ja, sånt. Vid halvsexsnåret bröt jag ihop eftersom jag inte hade något att ta på mig - jag skulle ut med syster Yster och blev smärtsamt påmind om att 1) jag är tjock och har inga kläder, 2) jag är inte riktigt lika tjock som förut så även om jag råkar ha några kläder så sitter de inte så bra, och 3) om man ska ha shorts eller kjol måste man ha snygga skor och även om mina skor är snygga så passar de inte till shorts eller kjol.................. Åh jag HATAR kläder!!! Tänk om man bara kunde dela ut exakt samma kläder till alla - en outfit till jobbet, en till lek med barnen, en till ut på stan - då hade jag aldrig behövt bry mig och så hade jag kunnat lägga pengar på roligare saker. Gaaah!!! Nåja, ut kom vi fast jag nojjade så mycket över kläder att jag missade bussen och sen var det fullsmockat på Fellini så det blev ingen Mojito före Stadsparken, men som tur var hade syrran stor handväska som rymde varsin öl och varsin mojito-cider-liknande dryck, så vi smälte in med alla andra, smålulliga ungdomar. Vi tittade på ett band där the lead singer var vår förre assistent här på skolan, han som slutade i april. De var rikttigt bra faktiskt, solen sken och ja, det var najs! Eftersom det fortfarande var fullt på Fellini när vi kom tillbaka efter konserten köpte vi en kebab och gick hem. Ja, jag hade ju tagit cykeln och susat ner på stan när jag missade bussen, så vi fick gå hem med den. Men det var trevligt, det kändes som i ungdomens glada dar.

*Puh*

I söndags hade J1 balettuppvisning/avslutningsshow, och syrran följde med oss för att titta. J2 blev helt såld på capoeira (stavn?) och J1 dansade så fint! Jag är framför allt stolt över att hon tyckte det var så roligt att vara på scenen. De som känner henne sedan tidigare vet hur blyg och reserverad hon har varit, och det var verkligen inte lite folk som var och tittade, så kudos till min lilla ballerina! Resten av dagen igår softade vi bara.

Och nu hinner jag inte mer! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar