lördag 15 maj 2010

Geten gjorde succé!

Dop avklarat. Inte hann jag prata så mycket med någon jag kände, däremot med några jag inte kände. Och J2 skötte sig exemplariskt så det var riktigt trevligt! Vädret är ju uselt så vi fick vara inne, men finns det hjärterum så finns  det stjärterum, sägs det, och det gick ju strålande, så det är nog sant. Geten blev dessutom en hit. Jag kanske inte skrivit i den här bloggen att jag hade problem att komma på nåt bra, så jag kom på nåt riktigt bra istället. Tycker jag då. Och verkade föräldrar och andra gäster också tycka. På www.actionaid.se  kan man köpa en get till en familj i Mocambique. Så det gjorde jag. Jag hade funderingar på en tavla från www.isa.nu, men som tur var tvekade jag för länge. Tur, för lillkillen fick ändå två tavlor så en tredje hade kanske känts lite överflödig. Nepp, det har varit en lugn, skön, trevlig dag. Och nu är det dags att natta J2 snart. Med rätt märke på vällingen.....

2 kommentarer:

  1. Åh såna där saker gav jag till diverse folk i julklapp. Fast jag vet inte hur uppskattat det blev däremot :)

    SvaraRadera
  2. Än har jag inte gett bort någon get, men jag har däremot gett bort andra saker i samma anda. Några höns eller om det var ankor, mässlingsvaccin, poliovaccin, näringslösningar och andra katastrofnödvändigheter. Brukar alltid uppskattas, speciellt av folk som inte önskar sig något eller som har allt!

    SvaraRadera