fredag 14 maj 2010

Rätt bra del två. Fram till nu.

Eftermiddagen har varit riktigt bra. Enda missödet var väl att J2 hällde ut ett glas juice över hela köket. Det var ju härligt klibbigt. Annars har vi mest lekt med bilar, det har ju blivit en liten samling såna nu när intresset verkar finnas. Jag hann pyssla en ask till doppresenten medan J2 sov också, vilket var riktigt kul.
Men så var det det här med nu.
P hade fått för sig att spara 50 kronor häromdagen när han köpte ny välling (dessutom ett sex-pack). Så helt sonika byter karlen inte bara  märke utan smak också. Ursäkta mig, som nu har kämpat med J2 två kvällar då han v-ä-g-r-a-r äta, men hur fattar man inte att märkesbyte gör skillnad????!!!!!  Grejen är ju den också att J2 äter välling för att varva ner, slappna av, och somna. Därför har jag nu i 40 minuter trugat och trugat och trugat, men han vägrar. Och vi har kommit till punkten då han gråter av trötthet, något som typ aldrig har hänt förut. I morgon är det jag som köper ny välling. 
Ja, det blev ju en riktigt sparsam historia det här, P. Verkligen.

2 kommentarer:

  1. Gubben-min får åxå sådana 'fantastiska' ideéer :P. Vet hur det är med smaken som avgör...Munchkin drack välling läääänge (fick henne äntligen att sluta i julas), och det var bara 3 olika smaker som dög. Hur många gånger som helst, kom gubben hem med fel sort, pga specialpris...o gissa vem som hamnade att fara att köpa rätt!? *suck* Men de bryr väl sig inte på samma sätt, då det inte är DOM som kämpar med självaste gråtande/vakna barnet halva natten :P

    SvaraRadera
  2. Inte riktigt samma sak, men det påminner mig om en kompis dåvarande sambo. (Det här är ca 20 år sen.) Han var och handlade och det stod tvättmedel på notan. Han fick se ett pangerbjudande, såna där jättestora paket med tvättmedel för nästan ingenting. Han köpte 5 stycken. Att det sen visade sig att tvätten blev grådaskig och knappt ren med normal dosering kunde ju inte han hjälpa... Min kompis var allt annat än glad. Hon hade kvar av det där nedrans tvättmedlet även efter att förhållandet tog slut eftersom hon inte kände sig helt bekväm med att bara kasta bort det.

    SvaraRadera