fredag 27 november 2009

Tidig fredag

Tänk att jag kommer till jobbet samma tid denna fredag som jag åkte hemifrån igår. Ja, jag gick och la mig så tidigt igår att jag faktiskt var okej pigg när J2 vaknade 5.15, och därför tänkte jag att jag kunde komma hit och få lite saker gjorda innan det är dags för elever... att jag sedan sätter mig och surfar en kvart innan jag ens kommer igång har ju inget med nåt att göra *hrm*

Fredag idag, äntligen! Veckorna bara segar sig fram, det går såååååå långsamt! Men nu är det bara 15 skoldagar kvar till jullovet, och även om de känns evighetslånga så går det ganska snabbt ändå.

I morgon är det dags för kalas för J1. Hon fyller visserlgien inte år förrän nästa fredag men hennes kompisar fyller år ganska tätt efter och istället för att behöva träffas varje helg fram till jul tänkte jag att det kunde vara trevligt att sprida ut det lite. Fast jag kommer nog inte åka til Byhåla för den ena födelsedagen, jag har ingen lust, plus att det nog är sista året jag bjuder in den familjen. Får man säga så? Vi har ju ingenting gemensamt mer än att barnen fyller år samma år. Jag menar, inte ens ungarna leker med varandra, så what's the point?

Nu måste jag gå och ställa tillbaka TV:n som jag lånade igår. jag var ensam med eleverna på eftermiddagen och visade en film. Fucking Åmål, faktiskt. Jag hade glömt hur fucking bra musiken är i den, det är liksom halva grejen med hela filmen. Fast det tyckte ju inte eleverna för de kände ju inte igen musiken sedan tidigare... Och handligen blev lite för mycket för den arabiska halvan av gänget. Filmer om homosexualitet går visst inte hem. Fast jag tycker det är viktigt att man vidgar sina vyer, att man kan acceptera att alla inte är likadana. Men nästa gång får jag nog ta någon annan minoritetsgrupp... Tomtar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar