söndag 1 november 2009

Konstigt

Det känns jättekonstigt att vara här. Nu bor vi här, liksom. Och det är stort och luftigt och tomt på möbler. Det känns som att vi är på semester och har bytt lägenhet någon vecka. Det kommer förmodligen börja kännas som att det är på riktigt i morgon när jag ska ta mig till jobbet. Eller åtminstone så fort vi har städat klart den andra lägenheten och fått med oss alla sakerna därifrån. Vi glömde en del grejer igår som hade underlättat att ha här nämligen, men det var sånt som var överflödigt i lilla lägenheten, så det det tänkte vi inte på.

J2 vaknade klockan 5 i morse och J1 kom upp halv sex, så det har varit ganska bra fart sedan dess. Man kan ju förstås inte spika och hamra vid den tiden, och nu är det dags för J2 att sova förmiddagslur, så jag vet inte när vi får upp det vi tänkt spika upp. Mamma och pappa kommer hit en sväng sen, och medan de har barnen tänkte vi ge oss iväg till jätte-IKEA igen, denna gången för att köpa en hel lista saker. Bl.a. en vit, tresitsig Ektorp-bäddsoffa. Alla tycker att jag är galen (för det är ju givetvis jag som vill ha den just vit), så jag börjar väl vackla lite i mitt beslut. Men samtidigt är det ju verkligen det jag vill ha....

Nepp, nu ska vi se vad vi få ihop när J2 sover.

2 kommentarer:

  1. Köp en vit! Och titta sen på Blocket efter en extra klädsel i marinblått tyg eller röd manchester:) så kan du tvätta den vita med jämna mellanrum. Snyggt!

    SvaraRadera
  2. Såg just att om man är Ikea Family-medlem så får man nu en extra vit klädsel när man köper en Ektorp soffa. Då kan du ju antingen ha två vita eller en färgad och en vit. Vad sägs om det?

    SvaraRadera