lördag 7 november 2009

Stöööök!

Det är så extremt stökigt överallt! Jag har iofs varit hela förmiddagen i källaren och bankat ihop hyllor och organiserat, men det visade sig vara lite jobbigare än tänkt att få rätt saker i rätt lådor, och rätt lådor på rätt ställe. Nu finns det sex lådor i källaren som borde vara här uppe. Och så finns det två lådor här uppe som borde vara... uppackade. Och sen påminde mamma mig så snällt (genom pappa) att vi har sådär 14 kassar med böcker i deras källare. Men vi har inga bokhyllor än. Om någon har tips på bra (och billiga) bokhyllor så mottages det tacksamt. Förmodligen tar vi oss en sväng på loppis/Erikshjälpen snart för att se om något passar oss.

Om bara fem dagar får vi fint främmande. Då skulle man ju helst vilja ha ordning här, men jag hoppas att vederbörande har överseende med att vi bara bott här 1,5 vecka då. Det ska hur som helst bli väldigt skoj! J1 började nästan att gråta häromdagen när jag föreslog att hon och SC's son kunde leka med varandra eftersom de är lika gamla. Jag fick kvickt ändra till att han kunde leka med J2, eftersom de är pojkar. Hmm.. Börjar det redan med sånt? Jag misstänker att hon kommer tycka att det är hur kul som helst, efter några timmar.

Mindre skoj blir det imorgon när P och jag åker till byhåla för att flyttstäda. Pust och stånk, liksom. Tack å lov att det är en hyfsat liten lägenhet, kanske går okej kvickt. Skönt å få det gjort i alla fall så man slipper ha det hängandes över sig.

1 kommentar: