fredag 13 november 2009

Första gången..

..för allt.
Idag gjorde jag två saker för första gången.
1) Jag sa ifrån på skarpen på jobbet och hamnade i storbråk med kollega SB. Inte bra, men absolut på tiden.
2) Jag inte bara slutade läsa en bok efter bara 100 sidor, utan jag insåg att om jag inte orkar läsa alla 300 sidorna så behöver jag inte släpa med mig boken hem heller. Så jag lämnade den på tåget. Nu var det en bok jag köpt på adlibris' bokrea för 9 kronor, så det var ingen jätteförslust. Men ändå. Den hette Jag vill leva av Nina Lugovskaja; en dagbok skriven av en rysk skolflicka under Stalins diktatur. Jag gillar inte böcker i dagboksform. Jag vet inte varför jag ens försökte. Jag gillade inte Anne Franks dagbok, jag gillade inte Bridget Jones dagbok och nä, den här funkade inte heller för mig. Så bye bye bok.

Ikväll har vi laddat med massa illaluktande ostar som SC shoppade på Bengtssons ost, italiensk skinka, inlagd vitlök och oliver. MUMS! Synd att P inte är lagd åt det hållet så att man fick käka sånt lite oftare. Fast tur ikväll, för då behöver vi inte dela med oss :-D

1 kommentar:

  1. Åh vad gott!!:) Här blev det smörgåstårta,julmust och lussebullar!! Jag jobbar nästa vecka men sen är jag ledig från 23:e o hela veckan!! Blir ev till nova på onsdagen !!!Ha en bra helg på er!!!Kramiz

    SvaraRadera