onsdag 18 november 2009

Jag tror jag vet nu.

Jag blir deprimerad en gång om året. Detta är ren fakta. Jag vet det. Men jag har inte tänkt på det mer än så. Kanske jag borde gå i ljusterapi? Jag har tänt alla lampor på arbetsrummet nu och sitter här och mår förhållandevis ganska bra. Ljusterapi eller en veckas obligatorisk semester till ett varmare och ljusare land?

I morse funderade jag på hur mycket jag skulle arbeta om jag hade obegränsat med pengar. Jag hade kunnat tänka mig att jobba gratis på en skola, mot att jag fick ta semester när jag själv kände för det. Tror ni någon hade velat ha en så inkonsekvent person? (det hade de förmodligen, om jag nu ändå var gratis)

Jag vill skriva.

2 kommentarer:

  1. Men det är vädret jag var ju lika deprimerad för 2 veckor sen.konstigt att man kan bli så när man inte får se solen
    kram sandra

    SvaraRadera
  2. Semester till ett varmt, ljust, lugnt ställe med god mat hade inte varit fel just nu. Synd att man inte har obegränsat med pengar och ett jobb man kan ta semester från... Men man kommer igenom vintern och mörkret ganska snabbt om man gör som jag - jobbar 9-10 timmar om dagen och resten av tiden pussar på sina fina barn! Snart vänder det!!

    SvaraRadera