torsdag 19 november 2009

Långa sega dagar

Idag blir det segt. Samtal direkt efter sista lektionen och samtal klockan fem. Så jag kommer väl hem lagom till halv åtta. Nästan bara att hoppa i säng direkt då ju.

Jag har konstaterat att så länge man är inne i ekorrhjulet och snurrar så spelar det nästan ingen roll var man bor. Man hinner inte se någonting av stan ändå. Det hade varit skönt om man hade haft tid att göra något roligt med familjen, ge sig ut på en liten utflykt eller nåt, men till helgen när jag är ledig så jobbar P, och så kommer det vara varje helg fram till Lucia.

Humöret har ju som ni märkt inte varit på topp. Det har varit så illa att jag inte ens orkat läsa någon bok (!). Turligt nog fick jag hem min Vi Läser-tidning som jag prenumererar på och så fick jag lite inspiration. Igår beställde jag därför lite böcker från adlibris. Inget livar upp som ett bokpaket i höstmörkret. Dessutom har jag börjat läsa en bok från mitt senaste reapaket från adlibris, och den verkar lovande. Skönt att åtminstone det verkar återgå till det vanliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar