söndag 29 november 2009

Sköna söndag

Kalaset gick riktigt bra igår. Vissa är tidsoptimister och kommer lite väl sen till ett kalas som börjar klockan 15, men... Alla fick fika och glasstårta och barnen lekte. Det var verkligen skönt, för J2 lekte hela tiden med de andra barnen och jag kunde sitta ner och prata en stund. När J1 var i hans ålder var man alltid tvungen att följa med och hålla handen Jag måste säga att det är himla intressant att se skillnaderna på de båda, i fler avseenden än bara detta då.

Just när alla barn höll på att spåra ur som mest spändes lakanet upp och det var dags för fiskedamm. Till tjejernas lycka fick man örhängen och halsband i godispåsen. Och inte nog med det, halsbandet visade sig sedan innehålla läppglans i sju olika färger. Succé!

Fem barn med varsin godispåse och lugnet sänkte sig ganska omgående. När alla var på väg ut genom dörren kunde jag diskret torka av garderobsdörrarna i hallen och tacka min lyckliga stjärna att det var dem och inte de nya tapeterna som hade stora chokladavtryck. Brr. Det hade verkligen inte varit kul! Eftersom jag städade så fort alla åkt kändes det inte alls arbetsamt idag när man steg upp.

J2 sover och när han vaknar är det dags för lunch och sedan in till stan för julskyltning. J1 ser verkligen fram emot det eftersom prinsessorna ska ha dansuppvisning. Jag vet inte vem det är som till slut lyckades, men nu är hon övertygad om att hon är prinsessa. Tidigare har hon alltid arg viskat "Mamma! Varför säger h*n att jag är en prinsessa, det är jag ju inte alls det!" när någon sagt till henne att hon är en söt liten prinsessa... Men, som sagt, nu har folk tjatat tillräckligt för att även hon ska vilja vara en prinsessa... Jag som hade hoppats på något lite mer originellt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar