tisdag 24 november 2009

Let's dance!

Idag på förmiddagen har vi varit med klassen på Nic och tittat på esteternas dansuppvisning. Ett par stycken var riktigt bra medans andra var okej. De flesta var dock inte särskilt strålande, men de blir ju inte professionella dansare bara för att de går där så jag försöker att inte jämföra alla med dansarna i SYTYCD.........

Jag tror att min hosta börjar ge med sig lite. Kanske. Behöver nog köpa mer hostmedicin för annars kommer jag aldrig kunna somna ikväll. Enerverande. Man skulle göra som eleverna och bara vara hemma 2,5 vecka "p.g.a hosta", men det kanske inte hade varit så poppis?

Idag hoppas jag att P och jag ska komma iväg och inhandla lite grejer så att jag kan börja piffa till i fönstrena där hemma. Det ser så tråkigt ut när det står lådor och sånt i fönstrena med. Gardiner. Suck. Jag hatar att köpa gardiner. Hur tradigt kan det bli liksom? SC hade ett bra förslag till vardagsrummet, men det ska ju göras också. Grejen är att jag är dels lat - jag orkar inte leta reda på just dom jag vill ha, dels är det så himla dyrt! Vem vill lägga tusen spänn på gardiner till ETT rum liksom. När man har fem rum till att drapera.... Nä. Vi måste till Ullared snart så att jag kan shoppa loss lite ;-)

5 kommentarer:

  1. För bövelen, smittade vi dig också med hosta! Fy så nedrans. Gardinerna till v-rummet blir inte dyra om du tar dem från ikea. Sy egna, de har ett tyg som heter Blenda eller lenda eller nåt sånt. Ett vitt. Det blir toppen, fem längder bara. Sen burk med vit färg till bordet, 70:- :D
    Ni har fint redan som det är verkligen. Får draperiet i kökete hänga kvar? Det var sjukt snyggt!
    kram

    SvaraRadera
  2. Ofelia rund på IKEA är fina tycker jag, de har snyggt upphäng! :D jag tipssar å tipsar..

    SvaraRadera
  3. ja, hosta har jag haft sen ni åkte hem, men det gör väl egentligen inget, vad är lite hosta mot trevligt besök? :-)
    Hmm.. får ta en tur till IKEA igen då (suck - det i malmö är alldeles för stort för att det ska vara roligt) för det är onekligen priset som vinner i längden.... Draperiet i köket hänger kvar och är poppis som gömställe ;-)
    *kram*

    SvaraRadera
  4. Har du förresten sett Jysks senaste blad? De hade snygga New England-liknande kuddar och någon filt. Deras priser brukar vara ok; jag tänker till Jacks rum...

    Jag vill också vara med och inreda och komma med idéer!

    SvaraRadera
  5. ahhh, Helene, det hade jag inte sett! Riktigt bra ju. Kanske kan ta mig en sväng till jysk på söndag.. (var ligger det här i lund?!)
    du får gärna vara med ju, det lär inte hända allt för mycket förrän efter jul kan jag ju säga, pengarna går inte direkt till inredning denna månaden :-S

    SvaraRadera