fredag 19 augusti 2011

Sjukt var'e här. Igen.

Jaha. Så har man då inte ens jobbat en hel vecka utan åker på en VAB-dag en fredag. Patrik var hemma i tisdags med Jolin så det är inte mer än rätt, men det känns ändå jättejobbigt när man är ny på ett ställe att man är borta så här inledningsvis. Jag tröstar mig med att jag har rätt bra koll på vad som ska hända på måndag, plus att jag tänker åka in lite tidigare till jobbet då så att jag får ännu bättre koll. Då kommer nämligen eleverna, och även om jag är nervös så känns det jättebra att jag ska få en alldeles ny klass och inte ta över någon annans.


Vi hade en tre timmar lång grundutbildning i Smart board i går på jobbet. Det finns bara en Smart board i hela skolan, och även om man kan använda programmet Notebook (som är såååå smart!!!) på alla datorer och i alla salar, eftersomd et finns projektorer i alla klassrum, är det bara i MITT klassrum som Smart boardskärmen finns! Jag är såååååå uppspelt över detta, ni anar inte vilka möjligheter som öppnar sig när man kan bli interaktiv på detta sätt! Jag ser hemskt mycket fram emot att få börja jobba. Jag tycker den här rektorn är väldigt smart som lägger pengar på att ha små klasser (jag har 19 i min sjua, de andra sjuorna har 21 och 22 elever) och behåller datasalarna, istället för att ha 30 elever i klassrummen och istället ge alla varsin dator. Man kan vara interaktiv utan att behöva sitta med datorn framför ansiktet 24-7.


Oj, jag är så till mig att jag inte kan sortera intrycken märker jag. Och jag var faktiskt ledsen idag att jag inte kunde gå till jobbet, inte bara för att det ger ett kasst intryck att vara hemma första veckan, men också för att det är så KUL att vara på jobbet! Jag har varit där en vecka och det känns som att jag varit där i flera år, eftersom vi är ganska synkade redan. Sen delar jag klass med en ny tjej också, en som dessutom är ganska nyutexad, och det känns bra.

Nu vaknade lilla sjukisen (Jack) så det är dags att göra annat.
Trevligt fredagsmys på er!

1 kommentar:

  1. Härligt att jobbet känns så inspirerande, skulle önska att flera av mina arbetskamrater kände samma arbetsglädje o inspiration inför sina arbetsuppgifter...

    SvaraRadera