tisdag 16 augusti 2011

...start!

Inte nog med att sommaren är slut. Jack har börjat på dagis (och börjar på stora avdelningen på måndag!), Jolin har börjat på fritids och börjar i förskolan i morgon, och själv har jag börjat ett nytt jobb! Så man kan ju säga att vi påbörjat en massa, allihop!

Foto av Jack. Redigering av mig.

Igår när jag kom hem från jobb var det raka vägen till medicinskåpet för ett par huvudvärkstabletter. Det var information overload och stackars huvudet hängde inte med. Men vilket ställe jag hamnat på! Jag säger inte att de andra ställena jag jobbat på inte varit bra på sitt sätt, jag säger bara att jag aldrig jobbat i så fina lokaler. Inte heller på en skola där man varit så mån om elevernas resultat, och man kan tycka att det är på gott och ont, men här har man en jätteduktig och engagerad specialpedagog, en tydlig plan för både de svagare och de starka... Dagen idag har gått åt till att planera inför läsåret, det är en gemensam planering på ett sätt jag inte upplevt tidigare, men det kan ju också bero på de nya läroplanerna (som jag anser är bättre än de gamla). Det är en liten skola med bara 220 elever också, någonting som så klart spelar roll när det gäller hur man kan arbeta. Och personalen är väldigt trevlig, måste jag säga.

Jag har på känn att det kommer bli utmanande, men på helt andra sätt än tidigare. Och det ser jag fram emot!

2 kommentarer:

  1. Låter som om det väntar en härlig o spännande höst :-)

    SvaraRadera
  2. Härligt att få anta en utmaning som man verkligen är sugen på! :-) Önskar dej all lycka till med det nya jobbet!!!

    Kramar!

    SvaraRadera