lördag 6 augusti 2011

Drömmen om .. Elin?

Åh jag är sååååå sugen på en sommarstuga!! Och oj hoppsan. Igår skrev jag om att dela med sig mera och här är jag dagen efter och önskar mig mer saker till mig själv... Ja, jag säger då det, minnet är kort och mycket vill ha mer. Suck.


Hur som helst. Jag vill ha en sommarstuga, och jag tror att jag och Patrik har ekonomi nu för att klara av att få lån till en stuga. i och med att jag har så mycket lov hade det varit väldigt trevligt att ha ett ställe dit man kan åka och bara låta ungarna springa runt ute utan att jag måste följa dem slaviskt så som jag känner att jag måste göra här hemma. Jag får väl fortsätta drömma, för det är aldrig någon som får tummarna loss när det gäller sånt här - att prata med banker är ju läskigt, och vet vi egentligen vad det innebär att ha ett hus, om så än bara ett fritidshus? Fast jag tänker att det finns såååå många dönickar där ute som bor i hus - skulle inte jag och Patrik klara av det också?!

4 kommentarer:

  1. Fast ni har ju nästan bott i hus, merparten av tiden i Perstorp? Jag tror inte det är så stor skillnad ärligt talat. Annars finns ju alltid kolonilott med ett litet hus på... Fast det är lite svårt att knöka in hela familjen i ett sånt hus någon längre tid :)

    Jag tror ni klarar hus även om de är löjligt dyra just i Lund. Herregud vi som är halta och lytta både fysiskt och ekonomiskt klarar det :)

    SvaraRadera
  2. Ja, vi vill ha (eller är det bara Jag?) en stuga i Osby-trakterna och där är utgångspriserna runt 300k, alltså inte särskilt mycket... i lund vill jag inte ha hus, här får man ett renoveringsobjekt för 3.5 mille. Puh!

    SvaraRadera
  3. Letar du i Östra Göinge-kommun, grannkommunen till Osby så kan du till och med hitta ännu billigare. Där kostar en hyfsad villa ibland, eller gjorde för ett par år sen, runt 300 000 :)

    SvaraRadera
  4. Var nog inte så stor skillnad längre i pris mellan de kommunerna. Det här för 265 000 tycker jag var fantastiskt. Synd att det bara var utedass: http://www.hemnet.se/bostad/fritidshus-2rum-hjarsas-ostra-goinge-kommun-hjarsas-3178-1646789

    SvaraRadera