tisdag 6 april 2010

Ups and downs

Lite intressant uttryck det dära... I vanliga fall tycker man ju att ups är det man ska sträva efter, och att downs kanske inte är så himla bra ändå. I mitt fall måste jag säga att det är precis tvärt om. Ju mer down desto bättre! Jag hade alltså gått ner i vikt denna veckan, både det jag gått upp och förra, och lite till. Jag märker så klart att det krävs att jag verkligen har koll på vad jag stoppar i munnen, och det känns väldigt skönt att ha återfått den kontrollen. Visserligen inser jag att det kommer komma lite ups nu och då, men det får det göra! Jag har gett mig själv ett år för att se hur det går, och en månad efter start ligger jag på minus, så då går det faktiskt rätt bra.

Jag blev lite lockad att köpa böcker innan. Tja, i ärlighetens namn var jag suger redan innan jag råkade susa in på Yvonnes blogg - jag var sugen på Johan Theorin och John Ajvide Lindqvist... Ja, så nu råkade jag köpa några såna böcker. Och Gavaldas nya roman! Äntligen en riktig tjockis, ingen liten fjutt på 140 sidor! Ner i cyberkassen med dig!

Jag funderar på att åka riktigt tidigt till jobbet i morgon så att jag kan hoppa av tåget på en av småstationerna och fotografera en stund innan nästa tåg kommer.... Men jag vet inte, det blir ju så tidigt.... Men ljuset och dimmorna är så underbart vackra! Jag vet inte.... Kanske....

1 kommentar:

  1. Visst är det konstigt vad det följer med när man råkar klicka sig in på Adlibris!? Även om man tänker sig att "bara titta"... ;0)

    SvaraRadera