söndag 11 april 2010

Redan söndag?

Det är alltså redan söndag idag? Time flies. Precis som kossorna igår, de bara flög förbi. De var inte riktigt så ystra som jag hade önskat, rent fotomässigt, men det var en trevlig utflykt inte desto mindre. J1 frös men tyckte korna var intressanta, särskilt de som skuttade förbi och svängde på huvudet så dregglet skvätte åt publikens håll. J2 frös inte och hade siktet inställt åt motsatt håll, d.v.s. mot parkeringen där det fanns bilar och en TRAKTOR! Sedan lyckades han se en till och det nya mantrat här hemma är "trakto gyl, trakto gyl, trakto gyl"... Ja,en gul traktor var det.

Han sover förresten fortfarande. Trots att det känns lyxigt eftersom klockan snart är sju tycker jag att det är lite jobbigt när han sover och jag är vaken. Han behöver det säkert eftersom han sovit så dåligt den senaste veckan, men som den hönsmamma jag är blir jag blir orolig när han sover. Hur vet jag att han sover egentligen, hur vet jag att han andas? (nu vaknade han iofs så jag vet att han andades, men så där är det varje gång jag råkar vakna innan barnen)

Vi hade besök från Byhåla igår också. Mycket uppskattat! J1 grät när det var dags för bästisen att åka hem igen, men det var nog lite i kombination med trötthet, för hon hade inte vilat nånting under dagen. Vi får i vilket fall se till att ses lite oftare, tror jag. Och det kan väl vara lämpligt att stråla samman på Skånes djurpark snart, det är hög säsong att införskaffa årskort nu.

1 kommentar:

  1. F'låt min frånvaro...otroligt stressig vecka, och fortsätter minst en vecka till :P

    Trevlig vecka ni har haft! (trots sömnbrist...hoppas du fick vila ut dej till slut). Ko-släpp! Aldrig hört talas om...va kul :D O Djurparks besök måste det bli hos oss i år åxå...pojken har hunnit fylla 5 o vi har fortfarande aldrig varit till en!

    Ha det bra...o tack för alla snälla kommentarer hos mig :D

    SvaraRadera