lördag 3 april 2010

Lurigt!

Ojoj vad hela familjen är helt slut efter ett ganska stressigt påsklov. J2 har väckts i stort sett varje dag från sin middagslur eftersom vi har haft saker inplanerade som skullat göras. Idag har han dock fått sova så länge han har velat och ja, han är inne på sin fjärde timme......... Även jag och J1 (som aldrig sover mitt på dagen numera om hon inte är sjuk eller utmattad) har lurat under den här tiden. Hon har ju haft öroninflammation i veckan och dessutom en grym hosta, denna har jag själv fått ärva så natten till idag sov jag riktigt dåligt. Vi ska som sagt hem till syrran i eftermiddag (kväll för barnen), och ska man gå bort så sent som klockan fem är det bra om barnen sovit en stund på dagen, då blir det inte lika kinkigt. Igår var de dock jätteduktiga och var uppe till åttasnåret utan gnäll.

Jag åkte in till stan med ungarna för att köpa en present till syrran. Inget sista minutentjafs, utan vi visste vad vi skulle ha. Givetvis hade de inte det vi skulle ha i den ena butiken, och den butiken som hade det vi skulle ha hade så klart inte öppet på påskafton. Eftersom J1 inte ville gå utan skulle åka vagnen, fick lilla J2 knata på, vilket han gjorde riktigt bra, men det betydde att vi inte kunde gå tvärs genom stan för att kolla de andra butikerna. Hon får helt enkelt hålla till godo med det vi kommer med idag och så får själva paketen komma en annan dag. Hoppas det är ok?

Ja, just det, när vi kom hem hade mamma och pappa varit och hämtat lite skålar som hörde till lokalen vi var i igår. De hade dessutom lämnat två ägg på köksbordet. J1's ansikte strålade när hon sa att det var PÅSKHAREN som hade varit och lämnat äggen medan vi var borta. Jag tänkte att hon kunde ju få tro det, så inte ett ljud om mormor och morfar. Så himla kul! Och J2 uppskattade det också, han hann trycka i sig ett tiotal bitar godis innan jag fått fram grönsakerna på bordet. (fast han åt mat också, så det gjorde inget)

2 kommentarer:

  1. Ni behöver inte köpa mer till mig,jag är hel nöjd med min romantiska bukett : ) ses snart kram syrran

    SvaraRadera
  2. Men så typiskt när man tänkt ut en present och så finns den inte!
    Så ni har redan haft ert påsklov? Här i stan är det påsklov den här veckan, och jag har lovat systersonen att jag ska ta med honom på bio någon eftermiddag. Får bara hoppas hans mamma kollar upp vilken film som kan lämpa sig...

    SvaraRadera