fredag 9 april 2010

Ko-släpp, kanske?


Nu är det helg, och alldeles lagom att det då kom ett sms om ko-släpp imorgon. Efter en lång vinter ska kossorna ut på vårbete och jag har anmält mitt mobilnummer på en tjänst som gör att jag får veta var och när detta ska äga rum. I morgon ska korna i Ängelholm släppas ut och jag funderar på om jag ska ta med barnen dit och titta. Det är ju förvisso en bit att köra, dessutom får vi besök på eftermiddan, men ändå.. P jobbar och det är ju roligt att hitta på något annorlunda ibland.
. . . . .
Idag har jag kameran med mig trots att jag inte kom iväg tidigt till jobbet. Men givetvis har solen lyst med sin frånvaro hela dagen. Det börjar bli rätt störigt nu med denna dåliga tajmingen och egentligen borde jag alltid ha kameran med mig, men som den hobbyamatör jag är orkar jag helt enkelt inte. Nåja, det finns alltid rum för förbättring, antar jag.
. . . . .
Jag sitter förresten på tåget - ett mycket långsamt tåg - på väg hem. Jag har inget att läsa så det är lite småsegt. Jag var dock duktig nog att faktiskt äta medhavd lunch innan jag åkte, vilket jag aldrig gör på fredagar annars. Det kommer nog bli en vana dock, för det är mycket lättare att ignorera Pressbyråns chokladutbud när man är mätt. Dessutom är man rent allmänt på bättre humör när man kommer hem, vilket inte är en dum strategi alls.. Nu är jag i Teckomatorp, så jag ska ta och titta ut genom fönstret istället... Inte för att det finns någonting att se, men...

1 kommentar:

  1. Kosläpp tycker jag verkar roligt, men så långt har vi nog inte kommit här än tror jag. Och det verkar ju vansinnigt långt att åka till Ängelholm från Eskilstuna! :D

    SvaraRadera