fredag 30 april 2010

Febern härjar

J1 hade 39 graders feber när hon vaknade och fick så klart vara hemma från dagis idag. Vi bestämde att det var bäst att jag var hemma eftersom P har längre arbetsdag idag och jag dessutom egentligen bara har en undervisningstimme. Det var helt fel dag att vara borta på idag, SB ledig och D på möte, men min chef är faktiskt väldigt förstående och det är värt väldigt mycket. Som sagt, en stark anledning att känna tveksamhet inför det där privatskolejobbet.

J1 har hur som helst först tittat på Pinocchio och sedan sovit i 1,5 timme, så jag har inte haft så mycket att göra. Eller. Inte så mycket att göra med henne, men jag har vikt tvätt, tvättat ny makin, hängt den, satt på en ny maskin, tömt diskmaskinen, satt igång ny maskin, tömt den, plockat undan i J1s rum, och i J2s rum också för den delen, och i köket... Det låter ju fånigt, att tvätta och tömma och hänga och tömma och fylla, men det tar trots allt lite tid och det är ju inte det roligaste man kan göra. Idag känner jag dock att det är okej, och med tanke på att vi ska hämta J2 om ett par timmar så är det lika bra att få gjort allt sånt här, så är det klart, liksom.

Bla bla bla.
Dags att börja fixa pannkakor till lunch och hoppas att J1 vill ha det eftersom hon bara har ätit ett kex till frukost.

1 kommentar:

  1. Hoppas tösen mår bättre...och du åxå, för den delen! Inte kul med huvudvärk, speciellt från stress. Synd det där jobbet inte e nåt att ha...men det betyder väl kanske bara att det jobbet som ÄR rätt för dig att fortfarande där ute o väntar på att du ska hitta dit ;D

    SvaraRadera