söndag 4 oktober 2009

Sunday bloody Sunday

Nej, det är inte inbördeskrig på Nordirland. Bara kalla kriget hemma hos oss. Det är säkert bara mitt fel, det brukar det vara.

Min tand bultar dessutom. Jag har tid på torsdag (fem veckor sen jag var där sist, man kan tycka att de borde försöka bli klara snart istället för att sprida ut tiderna under ett halvår) men som sagt, jag känner pulsen i tanden vilket är mindre mysigt.

Jag avskyr det här flytteriet. Vi borde köpa en bäddsoffa så att vi verkligen kan ha folk på besök i jul, men det är liksom inte det billigaste att inhandla. Jag är lite skeptisk till blocket, för enda anledningen till varför man säljer en bäddsoffa borde vara att den är sönderlegad eller oskön? Vill man ha en dagbädd (som man skulle kunna tänka sig) från IKEA får man betala 3500:- utan madrasser. Istället röstar jag på en vardagsrumssoffa som också är en bäddsoffa och genast är vi uppe i 8000:-. Men vi vill ju ha nya soffor, så varför först lägga 4k på en bäddsoffa och sen betala en massa mer igen på nya soffor.. Och det går ju inte att köpa soffa med 120 cm i bäddmått, det är för litet för två vuxna som är vana att dela på 180 cm eller till och med har varsin säng med samma mått... Jävla klydd.

2 kommentarer:

  1. Hallå Wille
    Vi har en bäddsoffa i våran kolloni som har ett bädd mått på 140cm och den är skön. Den är köpt på IKEA för 4500 kr.

    Ha det gött/ Sandra

    SvaraRadera
  2. Hallå, läser du här också! Kul :-D Vad är det för en bäddsoffa då? Kanske bäst jag skriver på facean om du inte läser här igen :-)

    SvaraRadera