söndag 11 oktober 2009

Eftermiddag

J2 somnade just. J1 sitter och målar på sitt rum. Varje gång jag har städat där kommer hon på att det är trevligt att vara i sitt eget rum. Sen behövs det visserligen städas rätt omgående igen.. Men denna gången finns det inte mycket att stöka till eftersom vi skickade iväg en låda leksaker till igår. Roligt att hon är pysslig av sig, tycker jag. Jag längtar tills om nåt år, när vi kan pyssla tillsammans på ett annat sätt, när hon kan göra det mesta själv så att jag också hinner pyssla och inte bara hjälpa till. Hon har f.ö. scrappat två kort idag medans jag la J2.

Jag var huslig igår och gjorde köttbullar från noll. Med J2 som hängde i benet och skrek råkade det dock bli lite för lite ströbröd. Därför blev köttbullarna trekantiga. Goda, javisst, men trekantiga. Så idag vägrade J1 äta "för jag gillar inte trekantiga köttbullar" och J2 åt ett helt lass men ingen potatismos, som däremot J1 slevade i sig. Jaja, det gick ungefär jämt ut....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar