fredag 23 oktober 2009

Grattis, som sagt.


Eleverna missade att det var igår jag fyllde de hemska 31 åren. Men idag fick jag blommor! Tre av tjejerna tycker antingen om mig eller också vill de ha betyg i svenska och engelska.. Jag väljer att tro det förra.
Senast jag spontant fick blommor av elever var när jag bröt ihop under en lektion med ett gäng (30 st) sexor. De hade varit omöjliga i flera timmar (jag hade dem två heldagar i veckan) och tjatade hela tiden om att få sluta tidigare. Till sist blev jag förbannad och sa till alla att packa ihop sina grejer och försvinna, 1.5h före dagens slut. Det slutade med att de vägrade gå hem och när de hade en kort rast sprang de iväg och köpte rosor och sen kom hela klassen in och bad om ursäkt. Tystare och flitigare elever än de var de sista 40 minuterna har jag aldrig haft.. (Needless to say gick det över till dan därpå, men gesten var iaf uppskattad)
Ibland är det kul att vara lärare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar