torsdag 15 oktober 2009

Friluftsdag

Idag har klassen friluftsdag. Ingenting jag vanligtvis ser fram emot eftersom jag hatar sånt som orientering, springa en mil, simma (som jag vanligtvis tycker om, men att visa sig halvnaken för en klass... Eh, nej tack!)... Ja, ni fattar poängen. Skolor har inte bra ekonomi, alltså får man göra sånt som är hyfsat billigt; som att vara ute och vandra i fem timmar eller springa runt i skogen så snabbt som man kan. Inget för mig. Men, tack och lov jobbar jag numera på ett ställe med lite bättre ekonomi (även om det finns stora sparkrav här med) och idag ska vi spela badminton (fast det tänker jag inte vara med på fast jag tycker att det vanligtvis är kul) och på eftermiddagen ska vi bowla. Genast börjar en del gnälla. "Bowling är så trååkigt, vi ska alltid bowlaaa" uä uä uä. Jävla glin, säger jag bara. Var inte så satans otacksamma! Usch. Nu blev jag upprörd. Faktiskt frågade en elev mig igår varför jag var så sur igår då. Och ja, för att vi hade kollat på en film och det bara är en massa gnäll om att det var äckligt för att det handlade om homosexuella. Intoleranta, homofobiska elever! Jag blir förbannad när man inte kan acceptera folk för hur dom är. Sen sitter dom här och tycker att andra ser ner på dom för att inte dom går i "vanlig" klass.... Jamen vaffan!

Usch. Nu får jag sluta skriva för som svensklärare ska man inte svära så in i helvetes mycket som jag gör.
........jag kanske är påverkad av min bok och tror att jag är en rocker?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar