måndag 12 oktober 2009

Ny bok

Jag skulle just till att skriva ett happy inlägg när jag inser att grannen under oss röker på balkongen igen. VARFÖR kan man inte få vädra ur lägenheten en enda gång utan att det ska lukta askfat här inne? När man själv nu har valt att inte röka, dessutom!

I alla fall!

Sedan jag lyssnade klart på Häxan från Portobello (tankar kring den kommer så småningom) har jag haft lite lästorka. I morse var det så illa att jag lusläste Metro på vägen till jobbet. Inte illa pinkat att få en sån innehållslös tidning att räcka en hel timme! Inför hemresan stod jag dock inför ett vanskligt dilemma. Köpa en pocket på Pressbyrån (och betala en förmögenhet för en bok som jag kan hitta för halva priset på adlibris) eller köpa en svindyr tidning som inte räcker hälften så länge som den lika dyra boken. Att beställa från adlibris är ju också lite sent påtänkt när man vill läsa nåt NU, men att köpa en dyr tidning kändes inte så ekonomiskt.

Alltså läser jag numera självbiografin av och med Slash.

Ingen kan iaf anklaga mig för att enbart köra på samma slags böcker jämt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar