fredag 9 oktober 2009

Grymt ont

Jag sitter här och vågar inte bita ihop och vågar inte öppna munnen. Jag har grymt ont sedan tandläkarbesöket igår. Eftersom jag haft ont i tanden (och hela käken) lör-tis så ville tandis inte rotfylla igår utan grävde ännu längre ner i käkbenet i jakt på skit. Och i brist på alvedon när bedövningen släppte (gjorde ont så jag höll på att avlida, som att föda barn i munnen, satan i gatan, liksom!) (och då har jag ändå ganska hög smärttröskel) käkade jag citodon som jag fick för mina eftervärkar när J2 föddes. Var kanske inte så smart att äta fyra stycken inom loppet av 2,5h, mamma säger att det är maxdosen på en dag... Jag tuppade av ganska snabbt i alla fall efter de två sista. Och mådde såååå jävla dåligt när jag vaknade. Satt på golvet vid toalettstolen, kallsvettades och trodde att jag skulle spy i säkert tio minuter. Tog mig till tåget men kunde inte läsa när jag väl var där utan fick koncentrera mig på att inte kräkas hela vägen till jobbet. Och första timmen där. Efter en ibumetin som jag fick av syster på skolan gick det över, om än inte själva smärtan i tanden. Sedan dess har jag dessutom ätit fyra alvedon. Nu värker det som tusan men jag vågar faktiskt inte äta mer piller. Jag vet att klockan inte ens är nio en fredag, men jag tänker gå och sova. Lyckas jag bara somna kommer det väl inte göra så förbannat ont? Eller?

3 kommentarer:

  1. Fy gumman jag lider verkligen med dig. Tandväkr önskar man inte ens sin värsta fiende. Var försiktig med tabletterna, jag överdoserade en gång också vid tandvärk och hamnade på akuten med kräkningar och hallisar.
    Kram på dig

    SvaraRadera
  2. usch då. Jag försöker ta det lugnt men det är inte hetlt lätt. hoppas det går över innan måndag, annars får jag nog ringa någon.. :-]

    SvaraRadera
  3. Herregud! Det låter inte bra och def INTE skönt!

    Med hopp om bättring!

    SvaraRadera