söndag 18 oktober 2009

Åh nej!

Mamma är inte bara involverad i Farmville på FB (som jag hånade P för att han spenderade tid på för några veckor sedan och som han numera har lagt ner), hon har också ett café i CaféWorld. Igår sa hon till mig att bara ta hand om det lite när hon var iväg på Ugglas revy i Malmö, och vem är numera fast, trots alla goda föresatser att INTE fastna i något så tidskrävande och faktiskt totalt meningslöst?! Shiiiiit, liksom! (men ni som har caféer får gärna adda mig som granne *hihi*)

Helgen har varit bra men förkyld. Vi känner oss nog alla lite under isen, framför allt P som idag på sin födelsedag är både snorig och har ont i halsen. Ni kan ju tänka er hur ont han måste ha, han är ju man........ Att jag hade ont i halsen i veckan gick honom dock totalt förbi, och att jag höll på att snyta näsan av mig igår är inte heller något han uppmärksammat. Men nog om mig, det är ju faktiskt synd om honom.........

Vi har varit över i lägenheten och lämnat ett par kartonger till. Köket har fått ny väv och blivit grundmålad, nu fattas ett lager ljusgult och sen ska bara golvet bytas där också. I alla de andra rummen är tapeterna nedtagna och hål igenspacklade. Dessutom har man målat alla snickerier och förut träfärgade dörrar, samt garderobsdörrar, så nu skiner det vitt. Mycket trevligt! Faktiskt är lägenheten, trots brist på tapeter, mycket fräschare nu än innan de började renovera, så, yey! Att barnen dessutom har fått dagisplats på dagiset som ligger 4 minuters promenad från lägenheten är också väldigt upplyftande. P och jag gick dit en sväng för att kolla läget och utifrån ser det riktigt najs ut, trots att det är ett stort dagis.

Nepp, åter till mitt café. Ikväll blir det mycket dator, för sen ska jag påbörja en fotobok om vår Gran Canaria-resa, tänkte jag.

2 kommentarer:

  1. gokväll!!!
    tittar inte in på ditt caf`è...:) har lämnat farmville oxå!!! snacka om tidskrävande!!!ha en bra vecka!!! krya på er!!!kramiz

    SvaraRadera
  2. HA! Du fastnade alltså på FB. Snart komemr du ha farmville också hihi..
    Jag hoppas du tar hand om P ordentligt. Visa att du är en riktigt bra hustru, han är faktiskt förkyld ;-)
    kram! Snart ses vi.. *längtar*

    SvaraRadera