fredag 16 december 2011

Paganinikontraktet av Kepler

Jag har läst ut Paganinikontraktet av Lars Kepler nu i kväll. Jag är lite irriterad för att jag tycker att den är lite för lång. På flera ställen upprepar man allt som just hänt, vilket är störigt för det är ingen tv-serie utan en bok, och när man läser böcker så brukar man komma ihåg vad som händer. Nu är det ju två snubbar som skrivit boken tillsammans, så det kanske är den ena som sammanfattar allt åt den andra så att den ska kunna hänga med i handlingen... Eller också får de betalt i antal sidor och så tänkte de att om de slänger in lite sammanfattningar så blir ju boken längre och så får de mer pengar. Anledningen må vara vad den är, jag tycker i alla fall att det är lite förolämpande att man tror att läsaren inte kan hålla reda på handligen själv och jag blir irriterad när jag måste lyssna på samma sak tio gånger. Jag fattar! Låt oss komma vidare!
Jag tänker vara hård inne på boktipset.se och bara ge den en tvåa. Deras första bok Hypnotisören fick en fyra av mig, så man kan kanske säga att jag är lite besviken.

1 kommentar:

  1. Jag mer eller mindre sträckläste Hypnotisören och Paganinikontraktet ligger ( tillsammans med x antal andra bäcker ) nere i sovrummet i väntan på att bli läst... Återstår att se om det blir under julhelgen eller inte

    SvaraRadera