lördag 17 december 2011

Glöm den där firren

Vi åkte iväg till Zoogiganten idag för att inhandla delpris nummer två till Jolin - alla tillbehör till kaninen som ska flytta in. Dessutom skulle vi eventuellt inhandla Jacks första delmål - ett akvarium. Jag hade väl från början tänkt mig en skål till en liten fisk, men tydligen är det numera förbjudet att köpa skålar till fiskar eftersom det är djurplågeri, och det har jag full förståelse för. Jag har ju spenderat ganska många timmar på internet för att hitta fakta om lättskötta fiskar och akvarium och allt möjligt, så jag känner väl själv att jag är ganska insatt i vad som behövs för att ett par fiskar skulle må bra hemma hos oss.

Väl i butiken visade det sig att intresset var ljummet to say the least, och Patrik har ju inte läst på något om fiskar, så han kunde inte förstå att vi skulle köpa ett akvarium.... Nej, så det blir ingen fisk. Vi har istället gjort en deal med barnen som går ut på att Jack och Jolin lägger ihop sina stjärnor och hjärtan och får en kanin i julklapp istället för i mars.

Plötsligt längtar till och med jag till julafton!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar