söndag 25 december 2011

Jag hatar mat!

Jag har skrivit det förr och jag skriver det igen - fanns det ett piller som man kunde äta istället för mat så skulle jag göra det på stört! Mat är ett nödvändigt ont, jag hatar att laga den och jag kan inte komma på någonting som jag skulle vilja äta om någon erbjöd mig vad som helst i hela världen.

Sant att jag gärna skulle ätit lite julmat nu ikväll, men det blir det ju inte. Kanske är det tanken på att det skulle vara trevligt att sitta ner som en familj och äta något gott tillsammans som gör tanken på julmat lockande, och sen har jag bara ätit julmat en gång i år så jag har inte precis hunnit tröttna, men ärligt talat så finns det ingen mat som jag skulle hurra över i denna stund.

Att vara ledig 2,5 veckor är också ett dilemma - minst 54 måltider som ska fixas. Ett lyxproblem kan tyckas, och larvigt att klaga om, men det är verkligen det värsta jag vet. Skitkul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar