måndag 20 juni 2011

Me, myself and I

Idag är det meningen att jag ska lägga upp en sång som beskriver mig. Då är frågan - vad menas med det? Ska texten beskriva mig? Ska musiken i sig beskriva mig? Känslan när man hör sången? Jag har tänkt och tänkt hela dagen. Den första låten som dök upp i huvudet är den jag väljer. Varför? Jag älskar Pearl Jam. Jag älskar Eddie Vedders röst. Videon fick mig att varje dag efter skolan sitta som förstenad framför MTV.


Det var precis så här jag kände när jag gick på högstadiet. Men är det jag 20 år senare? "Det som inte dödar gör dig starkare." Det är väldigt mycket jag nu. Hela mitt liv är ju det där. Att försöka göra en skillnad så att ungdomar känner att de är sedda av någon. Kanske tar man på sig för mycket, men ingen ska väl behöva känna så där.


Day 15 - a song that describes you 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar