torsdag 9 juni 2011

Låt tårarna spruta

Idag ska ni då få ta del av en sång som gör mig ledsen. Jag har fått tänka rätt så hårt för att försöka komma ihåg om det finns någon låt som gör mig ledsen, minnet sviker en gamling som mig...

Men så är det ju så att att en del låtar lyssnar man på när det händer saker i livet som är mindre roliga. Den här låten kan jag inte sjunga med i refrängen på utan att nästan börja lipa varje gång. Och för mig handlar det inte alls om kärlekstrubbel eller whatever, för när den här var en hit var jag ju gift med P. Vi hade dock just förlorat en bebis, en missed abortion i vecka 18, dagen innan stora ultraljudet, och när jag sedan körde till Kristianstad för att träffa psykologen ett par gånger veckorna efteråt, kom denna låt på radion flera gånger. "Fairytales don't always have a happy ending" Well.. Faktiskt. Den här låten behöver inte alls handla om pojkvänner...

Day 04 - a song that makes you sad



Big girls do cry.

1 kommentar:

  1. Nu kommer jag tänka på dig, Therese, varje gång jag hör denna låten. Kram.

    SvaraRadera