torsdag 16 juni 2011

Jobb... Jobb?!

Det går nästan ganska bra med jobb inför hösten, just nu. Det finns i stort sett ingenting som jag kan söka, jag har under våren sökt fyra jobb. Jag har varit på intervju på två av dessa. Båda arbetsgivare har ringt upp och sagt att de tycker att jag verkar jättebra, att jag inte fått jobben, men att jag gärna ska söka hos dem igen om det skulle visa sig komma ut något... Därför har jag hoppats på en förlängning där jag redan är. Kollegorna är ju super och ja, det är ju inte alls dumt att jobba där förutom det att jag inte vill ha så lång pendlingstid, eller att man inte får så mycket tillbaka av eleverna rent pedagogiskt. Rektor har velat ha kvar mig men inte kunnat ge några besked, tidigast nästa vecka var det tal om när vi pratades vid igår.

Men så hände något.

Idag har vi varit på "social dag" med jobbet, en årlig utflykt någonstans i Skåneland. Precis innan sista anhalt - kaffe med kaka på ett supermysigt B&B - ringde min mobiltelefon. En av de ovan nämna rektorer som jag varit på intervju hos undrade om jag var intresserad av ett vikariat på ett år hos henne. Jag sa att det var jag ju, så hon ringde min rektor (som satt några säten framför mig i bussen) och jag fick goda referenser. Men. I förbifarten innan vi skulle åka från fikat sa han "vad kan jag erbjuda dig så att du stannar hos oss?". Och sedan ringde han lite samtal till förvaltningen och ordnade så att han nu kunde ge tydligt besked redan idag om att jag kan vara kvar i höst... Och plötsligt befinner jag mig i en situation där jag förmodligen kan välja var jag vill jobba i höst.

Inte min grej, det hära.

3 kommentarer:

  1. Detta är du så värd. Grattis. Hoppas valet blir enkelt. Tänk på att pendlingstid är lika med läsningstid. Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Stort GRATTIS, för att du har fått ett jobb.

    Men vad konstigt det ändå är att rektorn i bussen, kanske förstod att han skulle mista en duktig pedagog.Då agerade han snabbt.

    Ha en skön helg, och fundera ut det bästa för DEJ!

    // Lissen

    SvaraRadera
  3. Grattis!!! Skönt att framtiden innehåller arbete :) Inte så skönt med val...man blir ju så rädd att ta fel! Lycka till med det hela...det blir säker bra hur du än väjer <3

    SvaraRadera