fredag 10 juni 2011

Jag minns...

Min mammas kusin var bara 20 år när han krockade på sin motorcykel med ett par hästar som kommit lös på vägen. Han var världens snällaste, och det finns ingen låt som jag så starkt förknippar med en människa så som jag kopplar ihop denna med honom.
Han satt där utanför gamlamormors hus en solig sommardag och visslade och sjöng på den här sången. Jag vet inte vad han gjorde, i mitt minne lagar han ett punkterat cykeldäck, men där kan jag ha fel. Så sjöng han refrängen för mig och trots att jag inte lärde mig de rätta orden förrän för sådär tio år sen, har den suttit i skallen ändå hela tiden. Som ett minne av honom.

Day 05 - a song that reminds you of someone



Undrar vad han skulle tycka om att bli förknippad med en sån här sång?! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar