torsdag 16 juni 2011

Favoritbandet?

Det är intressant med de här musikinläggen. Framförallt är det intressant att tänka efter vad man ska välja för låt till dagens utmaning, men det är också intressant att jag på något sätt visar en bild av vem jag är genom att lägga upp de här låtarna.

En annan sak som är intressant är att jag diskuterar med P om vad han tror att jag ska skriva under dagens rubrik. Det enda han hittills har kunnat gissa sig till är inlägg nummer ett, vilken som är min favoritlåt. Men idag handlar det inte om favoritlåten, utan favoritbandet, och det kunde han minsann inte gissa. Och det är inte så konstigt eftersom jag själv inte ens vet vad som är mitt favoritband!!! Jag har ingen aning! Jag har blivit en sån där som lyssnar på det som kommer på radion och sjunger med även om jag inte gillar det. Att ta mig tid att själv plocka fram något som jag gillar, det orkar jag inte, det är inte tillräckligt viktigt för mig. (vilket gör den här utmaningen ännu roligare - en låt om dagen kan jag faktiskt få till!)

Så, vilket band är då favoriten? Hade man frågat mig för sju år sedan hade jag lätt kunnat räkna upp Barenaked Ladies, Hootie & the Blowfish och Lifehouse. Nu, nu vet jag inte. Robyn är väl inget band, hon är ju bara en person...?

Ah.
NU vet jag!!!!

Day 11 - a song from your favorite band 





Typiskt att jag inte fick länka till videon utan bara en akustisk version... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar