måndag 13 juni 2011

Favoritfilmmusik

Nu finns det faktiskt ingen kategori som heter filmmusik (konstigt!!) så filmmusiken fick passa in på dagens utmaning. Även om jag brukar vara ganska bra på låttexter och skulle kunna valt en massa olika, blir det denna gamla favvisen jag väljer. P skrattar väl nu och påminner mig om Totos Africa där jag missuppfattade texten något liiiite grand och fick veta vad de egentligen sjunger först i höstas...... Hur som helst. De flesta låtar brukar jag snappa ganska snabbt, för mig måste texterna betyda något, jag har svårt att bara digga musiken om texten är allt för kass. Har man sett filmen som låten är med i tusentals gånger, och DESSUTOM (ja, ni kommer läsa rätt) döpt sin son efter en av karaktärerna i filmen.... Då ska man väl ändå kunna texten?? Jag längtar tills barnen blir stora nog att se filmen, men den är ju inte dubbad, så det får dröja ett tag.

Day 08 - a song that you know all the words to



Just det.
Jack Tristan Atreyu.
Så heter sonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar