fredag 6 maj 2011

Ropen skalla - fredag till alla!

Yes! Fredag! Och P är ledig i helgen, vilket gör att det faktiskt känns som helg på riktigt!

Vi har avslutat ett litet projekt i klassen denna vecka. Tur att det finns tid att hjälpa till och tvinga ungarna att göra det de ska så att vi blev klara till slut. Det har gjort små filmer av de arbeten om konstnärer de skrivit till bilden (ämnet alltså) och nästa vecka ska vi ha en liten filmfestival med salta pinnar och bubbel och titta på dessa fantastiska alster. Kul!


Mina egna barn har en utställning på Stadshallen med sina kompisar på dagis. J1 har ritat fantasifåglar som ställs ut och J2 har tagit kort på växter på dagisgården som också ställs ut. Detta ska vi gå och titta på i morgon och eftersom vädret ska bli varmt och strålande är min plan att trängas med resten av Lunds befolkning i glasskön till Lejonet & Björnen, eller vad det nu är glasskiosken heter.

Jag är förresten befriad från att köra J1 till dansen idag, vilket är rätt skönt efter att ha varit där varenda fredag sedan det började i februari. Istället ska jag försöka få J2 med på banan och försöka skruva ihop en hylla som P köpte på IKEA idag. Tyvärr verkar J2 mer intresserad av att spela Häxan Surtant på bolibompa.se .... Nåja, jag klarar det nog själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar