lördag 14 maj 2011

I städartagen!

Det är lördag. Det har varit full fart hela veckan, jobb och ryggproblem och långa dagar för barnen på dagis. Det känns inte som att någon av oss är särskilt sugna på att göra någonting annat än att fisa runt här hemma. Ungarna sitter i varsitt rum. J1 leker med sina Barbiedockor och lyssnar på Saltkråkan, J2... hmm.. vad gör han, det är ganska tyst... Måste kolla!


Han hade byggt en koja i sin säng och satt där och lekte med sin Blixten McQueen-bil (blixen maskin, som han säger). Inte illa, jag trodde nästan han skulle sitta och rita på väggarna eller nåt liknande... 

Själv har jag plockat undan och dammsugit i alla rum många rum. Jag har ju inte kommit åt J1s rum eftersom det ligger Barbiekläder överallt. Och vårt sovrum är så stökigt så jag ska städa där innan det går att städa där.. eh. Och köket.. Usch ja, vilken röra! Men de andra rummen är ju rena...


Hur som helst verkar vi alla ganska nöjda med plocket här hemma istället för att hitta på något avancerat. Vi går nog ut och fiser runt på gårdarna efter lunch, men det blir allt för idag. SKÖNT!

4 kommentarer:

  1. Fantastiskt fina bilder, i synnerhet den sista som gör mig varm och öm om hjärtat :)

    SvaraRadera
  2. Tack Jerker, du är alltid så snäll!! :-)

    SvaraRadera
  3. Det är nog sådana dagar som är livet. Nöjd med att vara. Härliga bilder, med lite gammaldags känsla.

    Ha en härlig dag. // Lissen

    SvaraRadera